Saturday, April 19, 2008

Black&white

De multe ori mi-am dorit sa pot vedea lucrurile doar in alb si negru si nu intr-o multitudine de nuante. Din moment ce nu am niste principii de fier, in afara de acela de a evita pe cat e posibil sa fac rau altor oameni, este dificil sa raman ferma pe o pozitie oarecare.
Din acest motiv sovaiesc mult inainte de a adopta o solutie finala pentru asa-zisele dileme.

Sa vedem totusi daca exista vreun aspect pozitiv referitor la aceasta trasatura:
In primul rind, datorita flexibilitatii mele, am mai multe optiuni decat ar avea cineva cu niste principii foarte riguroase. Nu contest valoarea capacitatii unor persoane de a fi foarte disciplinate cu sine insusi si valoarea unei vointe puternice dar, de multe ori aceste persoane se lipsesc in mod mai mult sau mai putin constient de bucurii simple ale vietii. E admirabil sa nu accepti jumatati de masura dar uneori e mai bine sa ramai cu ceva decat cu nimic.
Totusi, daca esti prea flexibil risti sa pari neserios sau chiar superficial in fata altora dar mai ales in fata ta.
Si atunci, esti obligat sa elaborezi un sistem care sa-ti permita sa evaluezi la rece toate optiunile si sa o alegi pe cea mai buna si inca una de rezerva daca se poate.
In astfel de cazuri e util sa te detasezi un pic de la chestiunea "in discutie" si sa revii la ea cu mintea proaspata.
De multe ori pot fi de ajutor discutiile cu cei apropiati. Nu intamplator exista expresia "Adevarul ia nastere in discutie"
O alta metoda este sa-ti asculti propria intuitie, vocea din interior.

No comments:

Post a Comment

Tu ce crezi?